Söndag!

nu var midsommar över, den blev verkligen lyckad. vi hade en jätte rolig dag/kväll/natt... alla var verkligen på toppen humör. inga skandaler heller faktiskt!
tobbe och jag var klara med alla förberedelser och tog oss en öl och väntade på att folket skulle dyka upp en efter en men kl. 15.00 kom dom allesammans på rad. dom hade möts upp inne hos shyllert precis huset brevid. jag fick en jätte fin bukett blommor men missade helt att där satt ett kuvert i. efter några timmar kommerr tobbe ut i köket och undrar vad de e för blommor och jag sa att vi hade fått dom. han hittade kuvertet där det låg ett present kort på isatnbull på 600kr.. så himla gullgt! haha tala om att jag kände mig dum!. typiskt mig!  dom andra undrade nog varför vi inte sagt något :/

grabbarna hoppade direkt i poolen och spelade vollyboll, rent vilda. fick fylla på poolen flera timmar dagen efter..
sen var det dax att gå till fotbollsplanen och spela brändboll.. riktigt kul..har inte spelat det sen jag gick på fridids... igår hade alla sån träningsverk så dom knappt kunde gå..

sen blev det midsommar mat.. jätte gott! hur mycket mat som helst..  alla hade tagit med sig lite var, eller inte lite, väldigt mycke för dom var rädda att det inte skulle räcka. har käkat det både igår och idag oxå.. mumms!

igår var minde kul. tog oss nästan hela dagen att städa undan här..  fy fan vad mycke skit här var överallt! det värsta var att vi hade samlat en stor full sopsäck under hela dagen som stod ute på natten. på morgonen när vi gick upp så hade fåglarna varit där å pickat i sönder hela jävla säcken så det låg sopor i hela trädgården och polen.. överallt!!! extra jobb jaaa...

idag har vi haft tobbes farmor, mamma, bror , mormor och hennes man här. vi har solat och badat å bjudit på mat och jorgubbar med glass.. jätte mysigt!

i morgon ska jag jobba min första natt. eller jag ska gå brevid mån och tis sen på fre, ska jag jobba själv... jag hoppas verkligen att jag kommer klara av att jobba natt.. hoppas att det finns mycket att göra annars kommer jag decka.. och de hade ju inte varit bra!

hoppas jag är helt frisk i morgon. har ju varit sjuk nu i flera dagar. feber och jätte ont i halsen. idag har min näsa runnit hela tiden.. hatar de!!! 

ska lägga in bilderna från midsomma på facebook snart, vet bara inte om denna lilla datorn pallar med att jag tömmer min camera här. har flera hundra bilder cameran  nu.. flera fester och avslutningen i skolan mm. 

annars får jag vänta tills vi kommer hem. om en vecka i morgon.. tiden går så himla snabbt.. vill bo här för alltid!!!

nu ska vi sätta på en film... go natt!!!

  

0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0